Algemene voorwaarden

Definities
- NuNatuur: NuNatuur, gevestigd te Wageningen, KvK-nummer 93785569.
- Klant: degene met wie NuNatuur een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: NuNatuur en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens NuNatuur.
- NuNatuur en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- NuNatuur en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Prijzen
- NuNatuur hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- NuNatuur mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
Betalingen en betalingstermijn
- De Klant dient voorafgaand aan de geboekte activiteit het volledige bedrag aan NuNatuur hebben voldaan.
- Bij het uitblijven hiervan wordt er op de dag van de geboekte activiteit een mogelijkheid geboden tot betaling.
- Wordt deze mogelijkheid niet aangegrepen, dan staat NuNatuur in het recht om de Klant deelname aan de activiteit te weigeren.
Garantie
- Wanneer de Klant en NuNatuur een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor NuNatuur enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Uitvoering van de overeenkomst
- NuNatuur mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
Vrijwaring
- De Klant vrijwaart NuNatuur tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door NuNatuur geleverde producten en/of diensten.
Klachten
- De Klant moet een door NuNatuur geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat NuNatuur hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en NuNatuur.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat NuNatuur andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Aansprakelijkheid Klant
- De Klant is zowel tijdens als na de activiteit volledig verantwoordelijk voor de eigen gezondheid.
- NuNatuur is dan ook in geen enkel geval aansprakelijk te houden voor onder meer:
- Blessure tijdens wandelen
- Overbelasting door wandelen
- Steken/beten van insecten
- Oververhitting
- Zonnebrand
- Wanneer NuNatuur een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Aansprakelijkheid NuNatuur
- NuNatuur is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer NuNatuur aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- NuNatuur is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer NuNatuur aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Privacy en gegevens deelnemers
- Ondernemer conformeert zich te allen tijde aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming en/of hieraan verwante wet- en regelgeving.
Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van NuNatuur door de Klant niet aan NuNatuur kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
- Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor NuNatuur 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat NuNatuur kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als NuNatuur de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- NuNatuur hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer NuNatuur hiervan voordeel heeft.
Wijziging algemene voorwaarden
- NuNatuur mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag NuNatuur altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal NuNatuur zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met NuNatuur aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van NuNatuur.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat NuNatuur bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.